lauantai 26. marraskuuta 2016

Minä uusioperheessä

"Sä oot todella onnekas. Toisinaan nää uusiperhe kuviot ei oo mitään helppoja." Nii. Eihän ne aina olekkaan, on pahaa äitipuolta, puolsisaruksia joiden varjoon jää. Vanhemmat tappelee kokoajan tai ei puhu toisilleen laisinkaan. 
Mulla ei ole koskaan ollut mitään hämmenkiä vaikka uusiperheessä asun. Isällä on uusi kihlattu ja kihlatulla poika. Äidilläni uusi mies, jonka luona asumme. Uudelle miehellä on kaksi minua vanhempaa lasta. Tottakai on vielä se oma pikkusisko. Siihen päälle yhdeksän koiraa.

Parhaillaan ollut se neljä kotia, jossa on asuttu. Yksi virallinen koti äidillä, toinen isän koti ja sitte vanhempien uusien kumppaneiden kodit. Hyvin on selvitty eikä ikinä ole ollut ongelmaa. Isällä, kun vierailtiin saatettiinkin mennä äitipuolelle tai äitipuoli tulla isälle. Äidin luona jos viikonloppua tai lomaa vietettiin usein mentiin isäpuolelle kyläilemään, koska kerrostalo elämä ei houkuttanut ketään.
Ikinä en ole tuntenut olevani välikappale tai ylimääräinen vaikka perheeseen ei enää kuulu minä, sisko sekä isä ja äiti. Vaan on isän porukka ja äidin luona oleva porukka. Nyt, kun perhe on iso ja ympärillä on monta aikuista tiedän etten tule jäämään yksin.
Isäni kihlattu on minulle naisenmalli siinä missä oma äitinkin on. Äitipuoleni ei ole mikään varaäiti vaan yksi elämäni kasvattajista. Yksi roolimallini, jolta olen oppinut paljon. Äiti hän ei minulle ole eikä siksi yritä muuttua.
"you wanna play too? It will be fun" - Annie
kuvista kunniaa Ainolle
Uusioperheen mukana on tullut oikeastaan pelkästään hyvää. En näe tässä mitään pahaa. Vanhempani ovat onnellisia ja uusioperhe on mahdollistanut yhdeksän koiran omistamisen, sekä joulun kahdesti vuodessa. :D Äidin kanssa on omat jutut ja isän kanssa omat jutut. Oon oppinut paljon eri arvoja, sekä näkemään asioita erilaisista kulmista. Saan elää neljän eri aikuisen kanssa, joilta opin piireteitä, sekä tapoja joita tahdon säilyttää. Isäni on opettanut koirista, sekä luonnon arvostamisesta. Paljon yhdessä käydään koirien kanssa ja koirat ovat kokoajan osa meidän arkea. Äidin luona taas vietetään aikaa vain, herkutellaan ja käydään sukuloimassa.
Uusioperhe ei aina ole helppo. Moni asia voi mennä vikaan. Mutta minä olen onnellinen ja minulla on mahtava uusioperhe.

//vilu//

4 kommenttia:

  1. Love your style, you look amazing! And such a lovely dog *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back?***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    VastaaPoista
  2. Hei aivan mahtavan väriset hiukset sulla! Mikä väri?

    Törmäsin ihan vahingossa blogiisi ja täytyypä jäädä tutkailemaan postauksiasi, vaikuttaisi että meillä on samanlaisia mielenkiinnonkohteita ☺

    Lennu/51 beats per minute

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyseessä on cossini peruukki :D
      Pitääpä minunkin sinut käydä tsekkaamassa!

      Poista