perjantai 9. joulukuuta 2016

Vaatteiden merkistä


Oon jo useamman vuoden pukeutunut vaatteisiin joissa hinta on korkeampi kuin peurus H&M tai Seppälä. Ensin homma alkoi Cupcake Cult villityksellä, EMP:llä hinta paidoille ja mekoille on suolainen. Ja sieltä sitten vaatteita itselleni tilailin ja maksoin viikkorahoistani. Edelleen, kun vaatteita ostan menee ne omasta kuukausirahasta tai on lahja. 
Nyt myöhemmin olen siirtynyt eteenpäin tyylissäni ja Cupcake Cult on jäänyt taakse ja tilalle tullut Vans ja Jack&Jones. Tottakai vieläkin omistan true jernu aikojeni vaatteita ja osaa vieläkin pidän. Esim. killer pandan - mekot ovat todella ihania.

Mitä siis merkki minulle merkitsee? Ei oikeasti mitään. Kaapissani on Jack&Jonesin t-paitoja, joiden joukossa on kaverin vanhoja paitoja. Vaatekaapissa on Vanssin huppari ja samalla tangolla roikkuu H&M pitkähihainen. Ja usea muu "halppis" paita. 
Kun lähden ostamaan vaatteita en mieti ensimmäisenä merkkiä. Jos vaate miellyttää silmääni eikä hinta ole kammottava ostan vaatteen. Toiset tykkäävät panostaa meikkeihin, toiset harrastukseen ja toiset johonkin aivan muuhun. Minä tykkään panostaa vaatteisiin. Lisäksi mitä iloa merkki tuo jos vaate on sellainen mistä en pitäisi?

Tennarit on ainut missä merkki ratkaisee. Citymarketin halppis tennarit eivät kestäneet minulla edes kuukautta, mutta converset kestäisivät vielä 2-vuoden jälkeen. Sama luotto minulla on Vanseihini, että sillä hinnalla saan myös laatua. Eli merkiltä rohkenen myös odottamaan hintansa takia parempaa laatua kuin mitä halppis maksaisi.

Tottakai lätäkön toiseltapuolen tai Kiinasta tilaamalla saisin ostettua haluamani vaatteita halvalla, mutta myös feikkinä. Feikki tuotteet ovat asia mihin en itse aijo pistää pennostakaan. Ostamalla feikin vien aidon suunnittelijalta osan hänen palkastaan enkä arvosta vaivaa mitä hän on nähnyt.
Maksan mielummin vaatteistani enemmän ja saan mieluisia. Joka kerta pukiessa kalliimman vaatteen saan itse ainakin luxus tuntemuksen. "Tähän olen säästänyt ja tästä maksoin". Vaate palvelee useamman vuoden ja joka kerta, kun käyttää tuo hyvän olon.


Mikä on teidän kantanne vaatteista? Ostatteko mielummin kalliimmalla vai onko muutama kymppi aivan maksimi hinta?


//vilu//

2 kommenttia:

  1. Voi kengistä olen ainakin niin samaa mieltä :D Samassa ajassa, jonka olen Conversen kengillä kävellyt, olisin varmasti kuluttanut pilalle ehkä 6-8 halpistennarit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla etten ole ainut joka tästä ongelmasta kärsii :D

      Poista